Entradas

Activitats per a pensar

Imagen
APRENENTATGE-ENSENYAMENT Hui dia l'educació està entrellaçada amb la tecnologia. Dia a dia les TIC estan més integrades a les aules i, per això, és necessari implementar les metodologies actives com l'aprenentatge basat en projectes, la ludificació... ACTIVITAT 1 Per això, és necessari que a l'hora d'aplicar a l'aula modalitats d'ensenyament-aprenentatge lligades amb les TIC, hem de conéixer el significat d'e-learning i blended-learning. E-learning: procés d'ensenyament aprenentatge a través d'internet. Permet una formació competent entre els alumnes a distància. M-LEARNING: és el mateix que l'e-learning però a traves de dispositius movils. B-LEARNING: obtindre l'aprenentatges en espais múltiples o aprenentatge mixt, és a dir en diferents llocs mitjançant la internet per exemple un vídeo explicatiu, amb l'ajuda de les famílies. BLENDED-LEARNING: és l'aprenentatge que combina l'e-learning (trobades asincròniques) amb trobades prese...

Infoxicació, el perill del segle 21

Imagen
  Infoxicació, el perill del segle 21 Es refereix a l'estat de comptar amb massa informació per a prendre una decisió o romandre informat sobre un determinat tema.  En el nostre dia a dia està en augment la infoxicación​, un afany per fotografiar-lo i per escriure'l tot, per comunicar-lo constantment tot; la cultura de l'Instagram, del Snapchat, del selfie, del Whatsapp, del Facebook; un desig irrefrenable per produir i reproduir imatges de forma desenfrenada, per escriure i enviar missatges constantment, per guardar-lo tot: cada imatge, cada pensament, cada informació, no sols els individus, sinó també les empreses, els organismes públics… classificant i emmagatzemant dades Segons un estudi realitzat per Peter Lyman i Hal Varian, de la School of Information Management and Systems," és degut en gran part a un canvi en el pensament humà, un afany per classificar i emmagatzemar tot tipus de records, informacions i fantasia mitjançant el desplegament de tots els mitjans a...

"LA NUBE"

Imagen
Actualment, cada vegada tenim menys intimitat i tot açò es deu a “ La nube ” . Cada imatge, dada, vídeo o xarxa social en la que ens inscrivim, pugem al núvol, etc. Es queda guardat i es difícil eliminar-ho i per consiguient es crea la nostra identitat digital . Açò és molt perillós, sobretot si utilitzem de manera incorrecta la nostra informació e imatge, ja que hui en dia, entre altres coses per a aconseguir un treball es fixen molt i es fan una idea de com eres basant-se en les xarxes socials i les dades que apareguen de tu per Internet.  En el següent vídeo s'explica d'una manera més clara amb un exemple que és la identitat digital.  Encara que hi ha opcions per a que estigues protegit mentre navegues,com per exemple, navegar en ocult, la gent no ho fa o no sap com fer-ho. Per aquesta raó, es necessari publicar tot el que ens representa o es millor publicar el que volem que ens representa?